A „Csak csináld” napját január 24-én tartják, és azért vagyok itt, hogy segítsek megünnepelni ezt a napot.
A
nemzeti „Csak csináld” napot először 2015-ben ünnepelték. Ez egy olyan
nap, amely új dolgokra inspirál bennünket, vagy végre csak azt az egy
dolgot tegyük meg, amit már egy ideje halogatunk. Arra ösztönöz
bennünket, hogy elkezdjünk változtatni a dolgokon azáltal, hogy
megtesszük azt az apró dolgot, amit folyton elhagyunk – felhívjuk a nagymamát, kitakarítjuk a garázst, vagy megírjuk azt az e-mailt. Egy lépés nagy változást hozhat.
Bár
ennek az ünnepnek a pontos eredete nem ismert, a „Csak csináld” napot
állítólag 2015-ben ünnepelték először. Azóta sokan használták fel ezt a
napot új dolgok megtételére. Legyen szó az utazási tervekről, amelyeket
soha nem hajtottak végre, az álláspályázatról, amelyet soha nem küldtek
el, vagy a kapcsolatról, amely soha nem kapott esélyt, az emberek arra
használták ezt a napot, hogy olyan dolgokat tegyenek, amelyeket mindig
is szerettek volna, de soha nem tettek meg, mert valami visszatartotta
őket.
A
„Just Do It” a Nike cipőgyártó cég szlogenje, és ez a Nike márkájának
egyik legismertebb alkotóeleme. A szlogent először 1988-ban használták
egy reklámtalálkozón. Dan Wieden a „Just Do It” Nike szlogenjének
inspirációját Gary Gilmore (kétszer elítélt gyilkos) utolsó szavainak
tulajdonítja: „Csináljuk meg”.
A
„Just Do It” szavak beleivódtak az amerikai gondolkodásmódba, és sokkal
többet testesítenek meg, mint a cipők. Az Egyesült Államokba költözők
igen figyelemreméltónak találják azt a könnyedséget, amellyel a motivált
amerikaiak intézik a dolgokat, amit a szlogen is megtestesít. A szlogen
az összpontosítást és a sikert is megszemélyesíti, ezért illik egy
olyan napra, amikor befejezetlen és visszavont dolgokkal foglalkozunk,
vagy nekivágunk a merész kalandnak, aminek a megkezdését mindig is
halogattuk. A szavak pontosan az ellentétei a kanapénak, és arra
ösztönzik az embert, hogy a legjobb önmaga legyen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése